söndag 28 april 2013

Ramlade ner i träsket

Traderaträsket förstås. Det räcker att gå in där och kolla lite och så hittar man, dvs jag, finfina garner och så börjar budgivningen. Som väl var blev det bara lite sockgarn den här gången och billigare än att köpa det i affären. Det röda uppe till vänster är två härvor Malabrigo sock i färgen Boticelli Red och jag tänker att det ska räcka till en sommarkofta.
Nu ska jag bara ha lite enfärgat för att kunna sticka några fina sockor eller kanske några babytröjor av de självrandande garnerna. Mest nyfiken är jag på det gladfärgade som ni ser överst till höger. Är det Zauberball tro?? Eller vad tror ni annars att det kan vara? Svar kommer om en vecka när jag befinner mig i Sverige.

5 kommentarer :

Ullfull sa...

Det träsket var inte dumt;))

Otaliga projekt sa...

Tradera är livsfarligt, det bara slår till när man minst anar det...

Anna Maria sa...

Så härligt det är med träsk.
Rena förtjänsten vettja

Vilken härlig färg. Ser fram emot att få se koftan.

Emmas dagar sa...

Jasså! Det var du som knyckte de flerfärgade sockgarnerna ;-)

Carola sa...

Det nästan i mitten på största bilden som går i olika lila/mörklila liknar ett Drops Fabel jag hade... Vilka fynd!!!