onsdag 24 april 2013

Love and Liquor

Jag fullkomligt älskar de här sockorna. Tack Eva i Halmstad för att du hade dina på dig när jag var i Uppsala i höstas. Jag blev kär vid första ögonkastet och ännu mer nu när mina egna är klara. Jag älskar allt med dem. Flätorna, hur de är stickade, passformen, garnet och färgen. Jag har stickat dem i Colinette Jitterbug i färgen velvet leaf, samma färg som jag numera har tre härvor i till en kofta. =)
 De är såå fina och jag är så glad att de gick snabbt att få klara på slutet. För att få den lite speciella formen runt hälen stickar man sidoflätorna för sig, syr ihop med maskstygn / kitchener stitch (bästa beskrivningen) och plockar sedan upp maskor för att kunna sticka skaftet. Jag maskade av med Jeny's surprisingly stretchy bind off. Bästa avmaskningen när man ska maska av ett par sockskaft enligt mig.
Jag är såå nöjd!!
Färgen stämmer bäst på de två nedersta bilderna. Helt enkelt en ljuvlig grön färg enligt mig.

3 kommentarer :

Kattis sa...

Finfina strumpor i ljuvlig färg! :)

Manduzana stickar sa...

Dom är riktigt fina! Roligt med ett litet annorlunda sätt att sticka sockor på :)

Heidi sa...

Grönt är skönt heter det ju, och det stämmer ju helt och fullt med dina sockar:)

ja, det där flätmönstret är väldigt vackert på sockorna:)