tisdag 4 september 2012

Förändring

Har länge varit ganska nöjd med de koftor jag haft. Har använt dem frekvent men plötsligt känns det inte som att jag har någon att ta på mig. Iofs behöver jag verkligen ingen kofta här i Provence än. Men jag vet att det kommer att behövas om några månader. Alltså behöver jag snabbt sticka mig några koftor. Jo, jag är optimist och med stickhastigheten jag haft de senaste månaderna lär det inte bli något klart förrän hösten 2013.
Men jag tänker ändå ge mig på att starta något nytt OCH göra klart något som är nästan klart. Jag är ganska snart klar med min Miette i brunt, gotländskt garn och jag har en påbörjad olivgrön kofta i Fallmasches Same Same but different.
I senaste sticktidningen Rebecca hittade jag flera modeller som jag skulle vilja göra. Får se hur det går med det.

Inga kommentarer :